I vores seneste artikel skrev vi om et af de store benspænd for fashion brands, den hvide baggrund, med en konkret anbefaling om et skift til en neutral grå baggrund – i den anledning har vi udformet en mindre checkliste af tips, der er værd at tage i betragtning som fashion brand.
- En neutral grå baggrund
Når du præsenterer tøj på en hvid baggrund, ændrer du markant på opfattelsen af farver, kontrast og lysstyrke. Præsenter dine styles på en neutral grå baggrund, for at opnå den bedste repræsentation af virkeligheden.
- 3-5 billeder af dine styles*
Mere end et billede af dine styles er ideelt, og flere undersøgelser viser at forbrugere foretrækker op til flere billeder, før de overvejer et køb*. Vi anbefaler en forside og bagside samt detaljebilleder.
- Tilkøb af photoshop eller farvekorrigering
Selv den højeste kvalitet af styles kan synes asymmetrisk på en mannequindukke, og her er redigering vejen frem til dine appellerende billeder. Kraftige farver og pastel farver er også en velkendt udfordring, hvor du bør prioritere farverettelser.
- Brugen af erfarne modeller
Selv de smukkeste amatører kan ikke konkurrere med professionelle modeller, og en model der kender de naturlige bevægelser og udtryk, vil gavne dit salg mere.
- Professionelle fotografer
Hvis der er én faktor som kan påvirke dit salg negativt med det samme, så er det ringe udført billeder med forkerte vinkler, forkert styling eller lyssætning. Professionelle billeder skaber opmærksomhed og troværdighed hos din målgruppe, og de kan få selv den mindste virksomhed til at se stor ud.
Produktfotografering er en investering, og vi håber at vores tips kan hjælpe, ikke kun med at forstå de 5 elementer, men også med at forstå de konsekvenser der måtte medfølge, hvis de ikke tages i betragtning.
*Eksempel på vores kunde Zerv, der får taget 5 billeder af deres styles.