Produktbilleder er en del af marketing

Lad os starte denne artikel med en konstatering; der findes ingen Ecom marketing uden reklamebilleder. 

Det interessante spørgsmål er derfor ikke, ‘om’ du bør bruge produktbilleder i marketing, men derimod ‘hvad’ produktbilleder gør for din marketing. 

Produktbilleder påvirker dit salg 

Etsy er det største online marked for produkter, med millioner af brugere, og de har allerede tilbage i 2017 bekræftet, at 90% af deres brugere vægter billedkvalitet højere end produktpris, leveringspris og anmeldelser. 

En anden undersøgelse, fra online shoppen Mall.cz, viste en stigning med 9.46% i omsætning, blot ved at gøre deres produktbilleder større og produktbeskrivelserne mindre.  

Kreative produktbilleder skaber opmærksomhed

Som forbrugere scroller vi gennem vores sociale medier i høj fart hver dag. Her er kreative produktbilleder vejen frem til opmærksomhed, for at få kunderne til at stoppe op og blive bevidste om dit produkt.

Produktbilleder gør dig mere konkurrencedygtig

Der er forskellige måder at sælge mere end dine konkurrenter:

  1. Bedre produkt
  2. Billigere produkt
  3. Hurtigere på markedet
  4. Bedre service

Men i Ecom er der også en anden strategi:

Bedre online shopping oplevelse (med billeder i toppen af pyramiden) 

Autentiske produktbilleder sænker din returrate

En af grundene til returnering er, at produkterne tager sig anderledes ud i virkeligheden end de gør på billederne. Du kan sænke din returrate ved at sikre, at dine produktbilleder repræsenterer virkeligheden – få at vide hvordan i vores artikel her.

Og lad os nu afslutte spørgsmålet, hvad gør produktbilleder for din marketing, med en ny konstatering; de hjælper dig med at sælge.