At skabe skygger til produktbilleder lyder som et basalt photoshop trick eller en ganske ubesværet opgave for en fotograf – alligevel vil enhver fotograf i produktfotografering bekræfte kompleksiteten af skygger.
Til gengæld findes der unægteligt mange fordele ved skygger, så lad os fokusere på dem i denne artikel.
- Det ser professionelt ud
Selv for utrænede øjne, vil dine produktbilleder med skygger fremstå mere professionelle end dine produktbilleder uden.
- Dine produkter ser mere naturlige ud
Produktbilleder uden skygger kan se urealistiske og flade ud. Når du tilføjer skygger til produkterne bliver billederne dynamiske og tredimensionelle.
- Brug skygger på så mange produkter som muligt
Mange webshops anvender skygger til en hel serie af produkter, da det skaber ensartethed gennem serien og giver et professionelt look, særligt i forbindelse med kataloger.
- Det skaber troværdighed
I ecommerce stræber vi efter troværdighed og udseende, både som sælger og som forbruger – det betyder, at hvis vi ser et billede der ser falsk ud, så køber vi det ikke. Modsatvis, støder vi på et naturligt billede, så vokser vores tillid og vi overvejer købet.
- Det ser kreativt ud
Se bare på billederne, hvilken stor forskel de såkaldte ‘naturlige skygger’ gør for produkterne, og hvordan billederne bliver langt mere spændende at se på.
Skygger handler nemlig også om kreativitet, og i produktfotografering arbejder vi med 3 forskellige slags skygger;
- Naturlige skygger
- Drop skygger
- Spejlinger
De 3 skygger, og kompleksiteten af dem, vil vi kigge nærmere på i vores næste artikel.
Tak fordi du læste med!